Tragédia

Nem is Dani okozta a hétvégi horrorbalesetet?

A luxus Merciben szörnyethalt fiatal szerelmeseket gyászolja az ország.

2024.05.08 09:16ma.hu

Stétz Dániel a barátnőjével együtt halt meg a Szalánta előtti keresztnél, miután 239 km/órás sebességgel ütköztek egy autónak majd egy fának. Szemtanúk beszámolója szerint előtte a hosszabb, egyenes szakaszon a Mercedes-AMG GT egy Audi S5 járművel versenyzett egymással, mikor a 70 éves P. Tiborné Suzuki személygépjárműjével indexelt, majd megkezdte a balra kanyarodást az egyik mellékútra.

A beszámolók szerint, amikor az asszony balra akart kanyarodni, úgy vélte, hogy a manővert megkezdheti, ám a Pécs felől nagy sebességgel száguldozó két autó pont odaért. Míg az Audinak sikerült kikerülni a Suzukit, a mögötte szintén nagy sebességgel érkező Mercedes leszakította az elejét, majd az útszéli feszület melletti fának csapódott.

Több autós, akik előttük mentek, arról számoltak be, hogy Pécs és a baleset helyszíne között mindenkit dudával figyelmeztettek arra, hogy nagy sebességgel száguldoznak.

A Mercedest Stétz Dániel 32 éves ismert pécsi személyi edző, MMA-s sportoló vezette, mellette ült 30 éves barátnője, aki szintén életét vesztette a balesetben. Az autó igazi luxusjárgány, 639 lóerős, végsebessége 315 km/h, a férfi egy hirdetésben 45 millióért kínálta eladásra.

KRESZ - Kanyarodási szabály

Az egyenesen haladó (irányt nem változtató) jármű elsőbbséget élvez a vele azonos irányból, vagy szemből érkező, irányt változtató járművekkel szemben.

Nézz tükörbe balra kanyarodás előtt!

Sajnos számtalan halálos kimenetelű közúti baleset történt, amikor a balra kanyarodó jármű vezetője nem adott elsőbbséget az előzését már megkezdő másik járműnek.

A kreszvaltozas.hu szerint a balra kanyarodás veszélyes közlekedési manőver, így figyelmesen kell végrehajtani. Ha ilyen szituációban baleset következik be, akkor annak következményei rendszerint súlyosak, mert az előző jármű haladási iránya az ütközés után megváltozik, s ennek pályaelhagyás, felborulás, fának, vagy műtárgynak való ütközés lehet a vége. Nagy a halálozási kockázat, mikor a balra kanyarodó járműnek motorkerékpár ütközik!

A tapasztalatok szerint sokan nincsenek tisztában az ilyen esetekre jellemző elsőbbségi helyzettel, és úgy gondolják, hogy ha az úttest középvonalához húzódnak, irányjelzést használnak, és senki nem jön szemből, akkor nyugodtan megkezdhetik a balra kanyarodást. A szabály azonban másképp szól, a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975 (II.5.) KPM-BM együttes - közismert nevén KRESZ - 31. § (6) bekezdése szerint:

"A balra kanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését, vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg".

Számos elmarasztaló bírósági ítélet született ilyen esetben a balra kanyarodó jármű vezetőjével szemben. Ennek oka, hogy a közúti közlekedésben alapvetően az elsőbbségi szabályok az elsődlegesek. Bár nincs két egyforma eset, és elvileg létezhet olyan szituáció, amikor a balra kanyarodó jármű vezetőjének nem róható fel a baleseti felelősség (például, ha az előzést végrehajtó jármű vezetője a kanyarodás megkezdésének pillanatában valami kilátást gátló tényező, vagy egyéb ok - például a másik jármű nagy sebessége - miatt nem észlelhette időben a veszélyhelyzetet).

KRESZ - közúti közlekedés

Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles úgy közlekedni, hogy a személy- és a vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon és ne zavarjon.
- veszélyeztetés: a közlekedés más résztvevőjét hirtelen irányváltoztatásra, hirtelen fékezésre kényszeríteni,
- akadályozás: továbbhaladásában gátolni a többieket,
- zavarás: sebességének, haladási irányának megváltoztatására kényszeríteni a másik jármű vezetőjét.

Szakértői vélemény

Egy szakértő szerint mind a három sofőr hibázott.

Meglincselnék a túlélő audist

A baleset után a helyiek annyira felháborodtak a vétkes autósra, hogy többen életfogytiglani büntetést kérnének az életben maradt versenyző Audi sofőrjére.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.